Hrișca – top 6 beneficii pentru sănătate

Numita impropiu, cel mai adesea, « graul negru », hrisca este o cereala foarte bogata in virtuti.

Iata de ce ar trebui sa o consumi si tu mai des.

Hrisca este foarte bogata in proteine. Chiar daca nu este vorba chiar despre o cereala in adevaratul sens al cuvantului, ci despre o pseudo-cereala, hrisca este cel mai adesea comparata cu secara sau cu graul. Dar fata de acestea, contine mai multe proteine. In functie de originea sa, nivelul de proteine pot sa reprezinte pana la 15% din greutatea hriscii uscate. Si cel mai important, contine toti aminoacizii esentiali. Are un aport excelent deci pentru cei care au un regim vegetarian de viata.

Poate favoriza satietatea. Hrisca contine glucide complexe, dar si fibre hidrosolubile precum pectina. Care au o mare putere de satietate. S-a constatat deci ca nivelul de satietate este mai ridicat atunci cand se consuma de exemplu, lasagna de hrisca fta de o lasagna de grau clasic. Consumul de Sobacha, o infuzie de seminte de hrisca prajite, permite de asemenea, moderarea apetitului.

Hrisca nu contine gluten. Chiar daca i se mai spune si « graul negru »,hrisca nu este un grau, deci nu contine gluten. Este deci un mare avantaj pentru cei care sunt intoleranti la gluten. Un ingredient deci de pret pentru cei care nu pot tolera glutenul si care sunt sensibili. Dar, hrisca este foarte apreciata, culinar vorbind, deoarece are un gust foarte placut de aluna.

Hrisca are o puternica actiune anti-oxidanta. Fata de grau, orz, ovaz sau grau, hrisca are o puternica actiune anti-oxidanta. In plus, infuzia Sobacha, chiar are mai multi antioxidanti decat ceaiul verde, faimos si el pentru actiunea sa antioxidanta. Contine acizi fenolici, dar si flavonoizi cu efecte anti-inflamatorii care poti intari sanatatea cardio-vasculara. Ba chiar pot preveni anumite tipuri de cancer.

Indicele sau glicemic este scazut. Hrisca are un indice glicemic aflat intre 30 si 35. Deci inferior graului si altor cereale. Informatii foarte importante atunci cand vrem sa slabim mai ales sau sa ne tinem departe de unele boli precum diabetul.

Hrisca este foarte bogata in vitamine si minerale. Hrisca este o sursa foarte interesanta de fosfor si de cupru. Dar si de zinc sau de calciu, de vitamine din grupa B, din nou mai bogata decat graul. De altfel, este vorba despre un prebiotic, adica stimuleaza dezvoltarea de bacterii bune. Deci favorizeaza in acelasi timp si digestia.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *