7 sfaturi în materie de nutriție pentru a-ți întreține vederea

Pentru a funcţiona aşa cum trebuie, ochii trebuie să fie şi ei hrăniţi cât mai bine. Iată cele mai bune sfaturi pentru a avea cea mai bună vedere şi pentru a te ţine departe de problemele ce ar putea să apară.

Cataractă, probleme supărătoare cu vederea… afecţiunile oculare pot să fie evitate cu ajutorul alimentaţiei. Multe ingrediente pot să vină cu nutrienţii esenţiali pentru ca ochii să fie în cea mai bună stare de sănătate.

Mesele trebuie să fie cât mai colorate. Broccoli, spanac, morcovi, roşii, mango, papaya… fructele şi legumele colorate conţin luteină şi zeaxanthină, esenţiale pentru vedere. Conţin în plus şi antioxidanţi care protejează celulele de radicalii liberi.

Consumă fructe şi legume proaspete. Şi crude pe cât posibil, sau preparate al dente. Vei profita astfel de conţinutul lor important de vitamina C care poate stimula fibrele de colagen, asigură transparenţa ochilor şi previne cataracta.

Bea un pahar cu vin roşu zilnic. Astfel că vei putea profita de pigmenţii săi roşii de antioxidanţii săi, dar şi de flavonoizii care asigură transportul nutrienţilor până la retină.

Consumă peşte gras o dată la două zile. Sardine, macrou, somon, păstrăv… sunt cele mai bune surse de acizi graşi omega 3. Sunt acizi indispensabili pentru întreţinerea membranelor oculare.

Consumă lăptucă. Pentru că este foarte bogată în omega 3. Asezonată cu ulei de rapiţă sau de in şi consumată cu miez de nucă sau migale, vei obţine un preparat plin de acizi graşi benefici pentru membranele oculare.

Mizează pe cerealele integrale. Cerealele integrale sunt pline de nutrienţi benefici, magneziu în special şi vitaminele B, benefice pentru nervii optici.

Consumă cereale şi legume uscate. Linte, năut, fasole uscată… sunt şi ele foarte bogate în magneziu şi vitamine din grupa B. Dar mai conţin şi fier, foarte benefic pentru retină.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?